مشاور هنري رئيس جمهور در گفت و گو با برنا:
رفع مظلوميت فرهنگي با افزايش بودجه پيش پا افتاده ترين کار است
 
تاريخ : يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۴۱


جواد شمقدري، مشاور هنري رئيس جمهور در گفت و گو با خبرنگار سرويس فرهنگي برنا، درباره رفع مظلوميت فرهنگي و اينکه وقتي موضوعي مطرح مي شود تمام اذهان به سمت مشکلات اقتصادي مي رود ،گفت: من جزو اولين کساني بودم که اين موضوع را نقد کردم.

وي افزود: وقتي قضيه اي  مطرح مي شود، عادت بر اين است  اول سربازهاي پياده مان را به ميدان مي فرستيم، اما در مواردي هم بايد ژنرال ها وارد ميدان شوند، وقتي مقام معظم رهبري فرمودند: "مظلوميت فرهنگي"، در ابتدا بايد نظريه پردازي و ايجاد طرح هاي کلان در حوزه  فرهنگ مورد بررسي قرار مي گرفت، ولي بسياري از اصحاب فرهنگ ساده ترين کار را که افزايش بودجه  فرهنگي است مد نظر قرار دادند، مثلا اگر 30 درصد بودجه فرهنگي را بالا ببريم خودمان را راضي مي کنيم که رفع مظلوميت کرده ايم، اين نظر پيش پا افتاده ترين روش است .



وي ادامه داد: کار فرهنگي سخت و زمان بر است، فرصت مي خواهد و ما براي نتيجه گيري بايد حوصله کنيم و انتظار نداشته باشيم که کارمان فردا نتيجه بدهد و آن را ببينيم.



وي در پايان گفت: ما نيازمند بنگاه ها و موسسات پژوهشي کار آمد و کار مشخصي هستيم که بتوانند در عرصه فرهنگي نظريه پرداز و راه گشا باشند











کد خبر: 550
Share/Save/Bookmark