پس از صدور بيانيه هنرمندان و فعالان فرهنگي صورت گرفت
ادامه حمايت ها از جواد شمقدري براي تصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۸
در پي انتشار بيانيه جمعي هنرمندان در معرفي جواد شمقدري به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، اقشار مختلف فرهنگي با تأييد اين اقدام ، بر ضرورت انتخاب يك چهره فرهنگي و هنري براي اداره اين وزارتخانه صحه گذاشتند.


بنا به اين گزارش ، گروه هاي مختلف از هنرمندان و جامعه فرهنگي كشور كه همواره نسبت به تصدي مديران سياسي بر دستگاه هاي فرهنگي انتقاد داشتند از معرفي يك هنرمند و چهره فرهنگي براي مديريت فرهنگ و هنر در اين دوره استقبال كرده و داشتن شناخت دقيق از اجزاء و عملكرد وزارتخانه ارشاد ، داشتن برنامه  و نگاه كارشناسانه به اين حوزه و داشتن تيم قوي و با تجربه را از ويژگي هاي ضروري شمقدري دانستند.


 اين گزارش حاكي است در پي انتشار بيانيه هنرمندان در حمايت از شمقدري ، بسياري از اهالي فرهنگ و هنر و دست اندركاران امور هنري در محافل فرهنگي و رسانه اي و طي تماس هايي با تعدادي از امضاء كنندگان بيانيه، ضمن تأييد اين انتخاب و حمايت از آن ، اظهار اميدواري كردند در 4 سال آينده، دولت قدم هاي بزرگي براي ارتقاء فرهنگ و هنر كشور برداشته و با جبران كم كاري ها و كمبودهايي كه در طول دوره هاي گذشته به جامعه فرهنگي هنري كشور تحميل شده است ، از اهالي فرهنگ و هنر رفع مظلوميت نمايد.


هنرمندان و دست اندركاران فرهنگي با توجه به اعتماد و هماهنگي كامل بين رئيس جمهور و مشاور هنري اش در دوره دولت نهم، اميدوارند در صورت حضور شمقدري در وزارت ارشاد، تحولات و اصلاحات اساسي در عرصه فرهنگ و هنر به نفع اهالي فرهنگ و هنرمندان صورت گيرد.


همچنين به گزارش منابع مطلع از برخي تشكل هاي هنري از قبيل خانه سينما ، حمايت هنرمندان و فعالان فرهنگي از جواد شمقدري باعث شده است تعدادي از منتقدين وي و برخي اعضاي موثر خانه سينما، بحث معاونت سينمايي شمقدري را مطرح نموده و در گفت و گوهاي غيررسمي اعلام كنند در صورت وزارت شخص ديگر ، از حضور شمقدري به عنوان معاونت سينمايي استقبال خواهند كرد.


ارزيابي ها حاكي است نگراني ها از احتمال يك انتخاب سياسي و يا ضعيف، احتمال اجماع و وحدت نظر در بين هنرمندان بر روي شمقدري را افزايش داده است.


خاطر نشان مي شود رئيس جمهور اوايل هفته آينده ليست كابينه خود را به مجلس ارائه خواهد كرد. و اين در حالي است كه همچنان گمانه زني ها در باره وزير ارشاد آينده در محافل رسانه اي ادامه دارد.
کد خبر: 5802
Share/Save/Bookmark