جواد عزتی سخت‌گیر و ریزبین است
در گفت‌وگو با طراح لباس فیلم «تمساح خونی» مطرح شد ؛
جواد عزتی سخت‌گیر و ریزبین است
طراح لباس فیلم سینمایی «تمساح خونی» می‌گوید جواد عزتی در مقام کارگردان بسیار سختگیر و ریزبین است با این وجود این پروژه یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی بود که تاکنون انجام داده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸
به گزارش هنرنیوز ؛ آرتا ماهان طراح لباس فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی که در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اصولا برای انتخاب کار، فیلمنامه و عوامل مهم هستند، بیان کرد: البته اینکه من به عنوان طراح لباس چه کمکی می‌توانم به بهتر شدن کار کنم نیز بسیار تاثیر دارد. اما درباره «تمساح خونی» قبل از همه این‌ها با جواد عزتی و کامران حجازی همکاری‌های مشترکی داشتیم.

وی درباره تعامل با جواد عزتی و همکاری با او در مقام کارگردان گفت: من با جواد عزتی در مقام بازیگر بسیار کار کرده بودم و آشنایی زیادی با نگاه وی داشتم اما به هر حال در «تمساح خونی» او کارگردان بود و کار هم متفاوت بود. بعد از خواندن فیلمنامه ما یک صحبت کلی درباره فضای فیلم و نگاهی که به آن داشتیم، کردیم و بعد در جلسات متعدد درباره تمامی کاراکترها جز به جز با وسواس تمام صبحت کردیم و همین‌طور درباره کلیت پالت رنگی فیلم، رنگ‌ها و نوع پوشش کاراکترها و ...

ماهان ادامه داد: جواد عزتی در مقام کارگردان بسیار سختگیر، ریزبین و بر همه موارد مسلط است. از سوی دیگر ما چون پروژه مشترک زیاد داشتیم، می‌خواستیم فاصله زیادی بین آن‌ها و «تمساح خونی» باشد. می‌توانم بگویم این پروژه شاید یکی از لذتبخش‌ترین کارهایی بود که تاکنون انجام دادم و ناگفته نماند جواد عزتی در مقام کارگردان به همه موارد پروژه مسلط بود.

این طراح لباس در جواب به این سوال که به چه المان‌هایی در طراحی لباس «تمساح خونی» توجه کرده است، بیان کرد: هر فیلم المان‌های خاص خودش را دارد که با توجه به نظرات کارگردان و فیلمنامه در ابتدا پیش می رود و بعد با ایده‌ها و فکرهای طراح لباس ادامه پیدا می کند. من سعی کردم هم از فضای رئال خارج نشوم و هم رنگ و لعاب درستی را که در خدمت فیلم باشد، ارایه دهم. همچنین جزییات زیادی را برای هر کاراکتر در نظر گرفتیم که به شخصیت‌پردازی و ارتباط بهتر مخاطب با او کمک کند.

وی ادامه داد: اساسا ما با شغل‌مان زندگی می‌کنیم و هر فیلمنامه‌ای را که می‌خوانیم، برای درک بهتر آن وارد جهان فیلم می‌شویم، خود را جای کاراکترها می‌گذاریم و با آن‌ها زندگی می‌کنیم. بعضی مواقع بعد از خواندن چندباره فیلمنامه و گپ وگفت با کارگردان به درکی از قصه فیلم که قرار است در آن کار کنیم، می‌رسیم.

ماهان در جواب به این سوال که تفکیک ۲ مقوله طراحی صحنه و طراحی لباس در این کار تا چه اندازه به موفقیتش کمک کرده و تعاملشان با یکدیگر چگونه بوده است، گفت: اصولا در سینمای فعلی جهان این ۲ حرفه متفاوت هستند اما مثل خواهر و برادر کنار هم می‌مانند و همدیگر را کامل می‌کنند. من و بابک کریمی به عنوان طراح صحنه درباره تمام لوکیشن‌ها و کاراکترها جلسه داشتیم و صحبت کردیم که بهترین اتفاق در صحنه و لباس فیلم رخ بدهد. حتی ما با سامان لطفیان فیلمبردار اثر نیز جلسات مشترک داشتیم و درباره رنگ‌ها و نورها صحبت می‌کردیم چراکه قطعا همه موارد در کنار هم یک نتیجه خوب در پی دارد.

وی در پایان عنوان کرد: عوامل «تمساح خونی» برایم مثل خانواده بودند. من در این پروژه به این نتیجه رسیدم که می‌شود در آرامش کامل کار کرد و همه موارد را درست پیش برد اگر این انرژی از سوی کارگردان و تهیه‌کننده منتقل شود. خوشحال هستم که عضو کوچکی از «تمساح خونی» بودم و در اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی این افتخار را داشتم که کنارش باشم.

در خلاصه داستان «تمساح خونی» آمده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره … ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

در این اثر سینمایی علاوه بر جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج و شبنم قربانی نیز حضور دارند.
کد خبر: 99335
Share/Save/Bookmark