روزی بدون حضور چهره‌های بازیگری
حواشی چهارمین روز فیلم فجر چهل‌ودوم؛
روزی بدون حضور چهره‌های بازیگری
چهارمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روزی خالی از چهره‌های بازیگری و فیلم‌هایی بود که بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷
به گزارش هنرنیوز ، روز یکشنبه ۱۵ بهمن، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر چهارمین روز خود را سپری کرد؛ روزی خلوت برای جشنواره فیلم فجر که خالی از آثاری بود که بتوانند انرژی را به چهارمین روز تزریق کنند.

چهارمین روز فیلم فجر با نام پروانه معصومی

ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر چهل و دوم، فیلم‌های روز چهارم جشنواره را با نام زنده‌یاد پروانه معصومی، بازیگر فقید سینمای ایران، نمایش داد.

با حضور مجتبی امینی دبیر این دوره، از خانواده زنده‌یاد معصومی قدردانی به عمل آمد.

حامی اصلی «میرو» مادر بود

حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «میرو» در نشست رسانه‌ای این فیلم تاکید کرد که تنها حامی اصلی فیلم «میرو» دعای خیر مادرش است و این امر بزرگترین حامی تولید این فیلم سینمایی بوده است.

بازگشت یک سیمرغ به خانه

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز یکشنبه ۱۵ بهمن در سالن همایش‌های برج میلاد با اصحاب رسانه و منتقدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در بازدید خود از غرفه رسانه‌های مختلف، درباره وضعیت سیمرغ مردمی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام کرد که این سیمرغ از دوره چهل و سوم به جشنواره فیلم فجر بازمی‌گردد.

روزی خالی از چهره‌های بازیگری

چهارمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روزی خلوت به لحاظ حضور چهره‌های شناخته شده بازیگری و کارگردانی سینما بود. در این روز تنها امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی و سودابه بیضایی بازیگران فیلم «میرو» و وحید نفر و جواد خواجوی بازیگران «آغوش باز» بازیگرانی بودند که در سالن همایش‌های برج میلاد حضور پیدا کردند که البته تنها بازیگران «میرو» در نشست رسانه‌ای این فیلم‌ شرکت کردند.

آغوش بهروز شعیبی باز نشد!

«آغوش باز» بهروز شعیبی فیلمی بود که تصور می‌شد لحظات قابل تاملی را در چهارمین روز جشنواره چهل و دوم فیلم فجر رقم بزند اما این اتفاق رخ نداد.

«آغوش باز» با روند داستانی کم‌عمق و شخصیت‌پردازی کلیشه‌ای یک فیلم عادی در کارنامه کاری بهروز شعیبی شد و بر خلاف انتظاراتی بود که از کارگردان فیلم‌هایی همچون «دهلیز» و «سیانور» وجود داشت.

تنها لحظات قابل قبول این فیلم سینمایی سکانس‌های مرتبط با نقش‌آفرینی‌های مهدی هاشمی و احترام برومند بود که البته قصه این سکانس‌ها هم از همان ابتدای شروع قابل حدس بود.

در این فیلم که به نوعی به حوزه موسیقی هم مربوط بود، کارگردان نشان داد که شناخت درست و مناسبی از اجراهای زنده عرصه موسیقی ندارد.

بهروز شعیبی در نشست رسانه‌ای فیلم معتقد بود که فیلم خوبی ساخته است و اگر برخی انتظار فیلم بهتری از او داشتند باعث خوشحالی است اما «آغوش باز» فیلمی است که در کارنامه کاری شعیبی جایی برای خوشحالی باقی نمی‌گذارد زیرا این آغوش از همان ابتدا برای مخاطب باز نشد.

روزی که فیلم‌ها حرفی برای گفتن نداشتند

چهارمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با نمایش «دست ناپیدا» انسیه شاه‌حسینی، «میرو» حسین ریگی»، «آغوش باز» بهروز شعیبی و انیمیشن «رویاشهر» محسن عنایتی سپری شد؛ روزی که فیلم‌های آن حرفی برای گفتن نداشتند هر چند «میرو» در کارنامه حسین ریگی گامی رو به جلو بود.
کد خبر: 99332
Share/Save/Bookmark