۸۱ کنسرت در جشنواره موسیقی فجر
۸۱ کنسرت در جشنواره موسیقی فجر
در جشنواره موسیقی فجر امسال ۸۱ اجرای موسیقی برگزار می‌شود که از بین این تعداد ۲۷ اجرا در بخش پاپ هستند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
به گزارش هنرنیوز ، اجراهای موسیقی سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر امسال طی پنج شب در هفت سالن تهران در سانس‌های ۱۴:۳۰، ۱۸:۳۰، ۲۱:۳۰، ۱۹ و ۲۲ برگزاری می‌شود.

این دوره که با پیشوند بین‌المللی هم برگزار می‌شود، هفت گروه خارجی، پنج گروه در بخش بانوان، هفت گروه در بخش دستگاهی، هشت گروه در بخش نواحی، هفت ارکستر، چهار اجرای هنرستان‌های موسیقی، دو گروه کر، یک بخش برای کودکان و نوجوان‌ها، یک اجرای جز، یک اجرای سازهای کوبه‌ای، ۲۷ اجرای پاپ و ۱۰ گروه سرود روی صحنه می‌روند.

در میان گروه‌هایی که قرار است در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشته باشند، بخش پاپ بیشترین سهم را با ۲۷ اجرا به خود اختصاص داده است که در سالن‌های تالار وحدت، میلاد نمایشگاه و فرهنگسرای بهمن در سانس‌های ۲۱:۳۰ (تالار وحدت) و ۱۹ و ۲۲ در میلاد نمایشگاه و فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌روند.

البته این تعداد اجرای پاپ در جشنواره موسیقی فجر تقریبا کم سابقه است و احتمال می‌رود که علت امر بیشتر به مسائل اقتصادی مربوط باشد؛ چراکه در اصل حضور بخش پاپ در این رویداد جبران کاستی‌های بودجه جشنواره است و البته جشنواره موسیقی فجر نیز عمدتا با مشکلات اقتصادی رو به رو بوده است و شاید این امر تاحدودی بتواند به پیشبرد آن کمک کند.

و اما نکته مهم این دوره از برگزاری جشنواره موسیقی فجر، توجه ویژه به بخش بانوان است؛ زیرا در دوره‌های مختلف بعضا شاهد حذف بخش زنان به بهانه‌های مختلف بودیم. حال اما در این دوره پنج گروه در سالن تالار وحدت روی صحنه می‌روند. در این دوره هر گروه از بخش بانوان طی پنج روز جشنواره هر روز ساعت ۱۴:۳۰ سانسی جداگانه در تالار وحدت برای اجرا دارند.

اگر هم بخواهیم از بخشی که کمترین تعداد اجرا را به خود اختصاص داده بگوییم، باید به بخش کودک و نوجوان اشاره کنیم که در آخرین روز از جشنواره تنها یک سانس در فرهنگسرای ارسباران به آن در ساعت ۱۸:۳۰ اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین یک بخش از جشنواره امسال به مسابقه موسیقی ایران اختصاص دارد که بدون حضور تماشاگر و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های جشنواره نیز می‌توانند به آدرس www.fajr39.com مراجعه کنند.

اختتامیه جشنواره نیز روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
کد خبر: 99340
Share/Save/Bookmark